onsdag 10. september 2014

Her er våre gode "gamle" Scrappines Designere

Hei! Jeg er Malin, er 33 år og kommer fra Halden. Har en samboer, Thomas, og to barn, Victoria på 10 og William på nesten 5. Begynte med scrapbooking for ca 9 år siden, da Victoria var liten. Det var faktisk samboeren min som foreslo for meg at det kunne være noe for meg, og da fikk han et oppgitt blikk, jeg himlet med øynene og tenkte herregud, det skal jeg i hvertfall ikke prøve. Men heldigvis tok jeg til vettet og satt i gang. Tror han angrer på det noen ganger. Etter hvert ble det litt kortlaging, og andre prosjekter man kan bruke papir til. Jeg prøver å gjøre litt ulike ting, og ikke bare i samme stil hele tiden. Men må innrømme at jeg er veldig glad i vintagestilen, duse farger, lag på lag, blomster og blonder.






Hei. Jeg heter Helen Jakobsen, også kjent som Miip på forskjellige forum. Jeg er mamma til to herlige jenter på 8 og 2,5 år Den eldste har fått mang et album- den yngste har jeg store planer om å lage album til…. Startet med scrapping i `06, da jeg gjerne ville gjøre noe ekstra med fotoalbumet til jenta mi. Jeg handlet inn et startsett med album og tilbehør og prøvde meg forsiktig frem. Så oppdaget jeg internettsider med scrapping, og Scrappiness åpnet dørene - og dermed var det gjort!! Så nå ønsker jeg meg større scrapperom…. Scrapping er for meg ikke bare en hobby, men terapi og avslapping, jeg får være kreativ og utvikle meg selv hele tiden. Det er blitt en livsstil, der alt jeg ser og opplever kan være til inspirasjon for scrappingen min. Jeg har vel egentlig ikke noen spesiell stil, for jeg liker å prøve nye ting og metoder hele tiden. Men jeg er ikke flink til lag-på-lag, så jeg holder meg til litt enklere stil med små ekstra detaljer i stedet.





Jeg er Wibeke Gjulem Nilsen, gift, mamma til to gutter som befinner seg i beste tenårene 13 og 18 år og ikke minst har vi verdens vakreste Dina på 5 år, en skikkelig Cocker Spanieldronning På dagtid jobber jeg som lærer på barneskolen, og resten av døgnet er jeg taxi-sjåfør, hushjelp, tjenestepike, kokk, hundelufter og entertainer for familien min som gir meg all verdens lykke og inspirasjon til å drive med hobbyene mine Evig takknemlig for dem!
Er faktisk litt usikker på når jeg begynte med scrapbooking, tror det drar seg mot 8 år siden...og siden da har jeg gjort mye forskjellig. Er nemlig så urolig av meg at jeg hele tiden må variere og prøve nye teknikker og ting. En lang periode har jeg ikke scrappet LO´er i det hele tatt, bare holdt på klæsj og klin i form av tagser, Art Journaling og småprosjekter - og jeg har en stor forkjærlighet for Dylusions. De siste to årene har jeg laget mest Sn@p og Project Life, i tillegg til Art Journal.
Gjennom prosjektene min prøver jeg så langt det er mulig å bruke humor, humor er viktig for meg i en hektisk hverdag. Føler at jeg må le litt hver dag! Men selvsagt er det dager som ikke er fullt så "happy", og jeg kan dokumentere det også.
Av ulike stilarter er jeg nok ganske ”altspisende”, liker godt å lage alt fra clean&simple til full ”klæsj og stæsj”. Men det som kanskje kan gjenkjenne noe av meg, er at jeg ganske ofte kan ha med en kontrastfarge som ikke er helt naturlig i fargeskalaen på prosjektene - og ikke minst at jeg bruker mye tekst i alle former.
Det er ikke så mange produkter jeg ikke klarer meg uten, men det er jo så mye ”bare-må-ha”! Huff, har altfor mye på scrapperommet som ikke er i bruk – men ikke aktuelt å kvitte meg med noe nei….tenk om jeg får bruk for det en dag. Og jeg kan få antydning til panikk hvis jeg ikke finner Tim Holtz stiftemaskin og pinsetten min! Uten dette føler jeg meg klønete gitt…
Ellers er jeg på evig jakt etter døgn med flere timer og prioritert me-time





Jeg er Hilde Jeanett, ei kreativ jente i min beste alder som i de siste fem årene har vært tilknyttet Scrappiness, som DesignTeam medlem, ekstrahjelp og ikke minst som kunde!

Jeg liker å teste ut nye produkter og er alltid like nysgjerrig når nye varer ankommer butikken. Den evige begeistringen over alt som kan lages kan til tider ta litt av, men du og du så gøy det er! Jeg lager for det meste kort, men også albumsider, og jeg prøver stadig ut nye mixed media teknikker på både papir og lerret. Men, det jeg liker aller best er det jeg ironisk nok har minst tid til, nemlig det man på godt engelsk kaller "Altered Art".

Stilmessig så føler jeg ikke at jeg tilhører en spesiell retning. Det jeg lager preges av en forkjærlighet for kontraster og farger, blomster og alle mulige slags dekorative detaljer. Utseende på det jeg lager spenner fra rene, minimale linjer til overdådige detaljer og kontrollert kaos. Resteprosjekter ligger meg varmt om hjertet og jeg klipper, bretter, former og støper gjerne til blomster og annen dekor selv.




2 kommentarer:

  1. Fineste folkan, føler meg så heldig som skal få være på samme team som dere ♥

    SvarSlett
  2. For noen flotte damer altså!! Og så savner jeg Wibeken min ♥

    SvarSlett