fredag 7. november 2014

LAPPETEKNIKK AV PAPIR

Heisann og god fredag!
Da er jeg tilbake med mitt siste innlegg i denne runden.... Idag vil jeg vise dere et bilde jeg har laget - som rett og slett er god gammeldags lappeteknikk - bare det er papir, hehe.. Begynner nok å bli 20 - 25 år siden jeg produserte puter og løpere i alle slags farger og fasonger i lappeteknikk. Ei jul sydde jeg 12 puter i julegaver og til en julemesse, og på slutten var jeg så lei at jeg var helt kvalm bare jeg så på de..!!

Men tilbake til lappeteknikkbildet mitt :) Fikk idèen på en bloggrunde, da jeg så ei som hadde laget et kort for å få brukt om små papirrester, og det er jo helt genialt!! En trenger jo ikke store bitene for å lage disse. Jeg satte da fire slike sammen til et julebilde - og som du ser; Hjortedyrene mine er med, off kårs!!


Jeg har brukt de nydelige arka til Maja design - A gift for you - Liker så godt den rustikke og vintage-aktige stilen på disse.. Det er rett og slett små firkanter som er klippet i to og lagt til i mønster. Jeg har også sydd med maskin, men bare på de ytterste røde.




Her kan en mixe og matche som en vil, jeg har brukt blonderester og diverse perler som jeg hadde liggende, du finner mange fine her.. Den brune halvsirkelen øverst er denne diesen fra THoltz, On the edge. Her har jeg hatt litt hvit maling på..


Viser kanskje ikke så godt, men i hvert hjørne har jeg limt metallhjørner i sølv.. Under hjortedyra og på de små snøfnugga, har jeg brukt masse Arleenes glitter snow..


Har også knyttet en sløyfe over hvert dyr og hengt disse bjellene på, de er sååå søte!!
Limt på en gammel blonde nederst.. og limt en resin-pynt på. Til slutt er alt limt på tykk kartong.
Kjempelur måte å få brukt opp restepapir på og JADDA - Lappeteknikk er på vei inn igjen :) I allefall her i huset!

Tusen takk for meg for denne gangen!

stor klem fra DT-Synnøve

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar