onsdag 8. april 2015

Yes...ok...another...tag...

Hva er det med meg og tager da???
Hver gang jeg skal lage en tutorial så måå jeg lage en tag?
Det er liksom noe med de små formatene, det blir jo et lite bilde til slutt :-)

Jojo...jaja....sånn er det med den saken *fnis*

Denne gangen hadde jeg tre utgangspunkt, men jeg endte opp med den største tagen.

Dette er hva jeg har brukt:

Dylusions; Stempler Don´t Hold Back og Ink Spray Calypso Teal
Dina Wakley; Media Heavy Body Paint Sky, stempler Scribbly Birds on Branches og Media White Gesso.
Art Anthology; Stone Effects Lava og stensil Take Flight
Aquarellfarger (mine er fra Stabillo All, men du kan bruke alt som løses opp med vann)


Det første jeg gjør er å smøre Gesso med en palett over hele tagen, ikke så jevnt og pent akkurat....
...uten Gesso funker det liksom ikke ordentlig ;-) Og mens Gessoen ennå er litt fuktig klasjer jeg på litt Sky, 
først en stripe nedover og så litt ut. La det tørke litt...


Finn så frem sprayen og spray over der malingen ligger...la det så renne litt nedover og bortover.
La det tørke :-)


Nå trengs stensilen og den sammen med stoneeffekten til Art Anthology er helt amazing!!!
Det bygger så utrolig kult, og enda kulere å ta på det etterpå - ligger som et lag med sand.
Litt klin ble det under den øverste fuglen, men det bryr vi oss ikke om....


Se disse vakre fuglene fra den nyeste serien til Dina Wakley *smelt*, ingen hemmelighet
at jeg er svak for fugler. Og disse er så lubne og skjønne :-)
Jeg stemplet de på med svart Arcival Ink og en hvit tagrest jeg hadde liggende.
Markerte så kantene med svart aquarellblyant, vætet penselen såvidt og dro fargene litt utover.
Det samme gjorde jeg med nebbet og klørne, brukte gul og oransje. Ja, også litt brun på kvisten da.
Klipp den ut.


Lim fuglene på der det passer, forleng kvisten slik at den passer og ikke blir helt avstumpet.
Kan gjerne forsterke litt med den svarte blyanten langs kanten.
Der og da ble jeg litt lattermild og synes teksten fra Dylusions passet perfekt for anledningen ;-)


Håper du ble litt inspirert :-)
Ha fortsatt en fin uke!

Wibeke


2 kommentarer:

  1. Denne ble bare sååå herlig! Teksten passet jo perfekt! :-D

    SvarSlett
  2. Herlig!! Og jeg er veldig enig i stone effects og den effekten den får!!

    SvarSlett