mandag 22. februar 2016

Babykort. Inspirasjon til utfordring #13

Hei hei. 
Ny uke og da tenkte jeg å starte med litt inspirasjon til vår utfordring som pågår nå.

Jeg har laget et dåpskort med en morsom bretteteknikk som jeg har laget tutorial på tidligere, og som jeg har hentet tips fra på pinterest der jeg først så dette kortet.
Tutorial på bretteteknikk finner du her.




De søte arkene er fra Maja Design. Ellers har jeg brukt lilla bazill til "kort- rammen" og tagene. Tagene er dies fra Sizzix. Langs brettekantene har jeg brukt en bordpunch fra Martha Stuart.
Til å feste tagene har jeg brukt de søte blondebåndet er fra Tim Holtz. Dette er et bånd med strikk, så da strammet jeg det litt før jeg festet med et par små brads.
Stempeltekster er fra Kort og Godt,og jeg har brukt embossing på tekst på luftballongen som er en Chipboard fra Blue Fern Studios.




 Chipboarden er farget med hvit dylusions paint.
Jeg hadde ikke perler i passende farger liggende, så da brukte jeg i stedet liquid pearls (white opal). Den er helt super å bruke til små detaljer. Jeg har også brukt litt glitterlim (stickles) på kurven på luftballongen så ikke stilkene fra blomstene skulle vises gjennom åpningen.
Blomster er fra Storyteller og Wild Orchid Crafts.


Ballongene er klippet ut fra mønsterark og festet med wire thread , her har jeg brukt sweet pink.





Da vil jeg ønske alle en flott og kreativ uke, og håper det kommer mange bidrag til vår 
utfordring som varer til 14. mars. Link til utfordring finner dere her.

Klem, Helga <3








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar