mandag 29. februar 2016

Invitasjon til konfirmasjon

Hei,  nå er det snart mars og jeg kom plutselig på at det ikke er lenge til mai og til min yngste sønn sin konfirmasjon. 
Kanskje på tide å få ut invitasjonene....

Det er ikke alltid lett å lage til gutter, de vil gjerne ha lite pynt, og når det skal være en invitasjon, trenger den også være litt enkel å lage fordi du skal lage mange.
Her er hva jeg endte opp med etter en del hodebry, titting på Pinterest og samarbeid med konfirmanten.


Jeg har gått for skikkelig "guttefarger" og brukt to typer bazzil og arket Muligheter fra Papirdesign.
Muligheter er er tøft ark med trevegg på den ene siden og et geometrisk mønster på den andre.
Det passet ypperlig:)

Selve invitasjonen er skrevet ut på vellum. Synes det gir en utrolig kul effekt når du kan skimte bildet som jeg har satt bak. (jeg har fjernet dato og klokkeslett, derav de grå boksene)

Jeg har latt vellumet være litt kortere enn bildet, slik at den som mottar kortet ser at han kan løfte det opp for å se nærmere på bildet.




På forsiden har jeg også brukt vellum, og en trestjerne. Stjernen har fått et par sprayer med Glimmermist for å gi en liten fargeklatt.

Alle kantene, også vellum, har blitt kantet med Distress ink.



Så, da må jeg bare sette igang og lage resten slik at alle gjestene får de i god tid.
Men konfirmanten var fornøyd med resultatet, og det er jeg også for nå er planen klar for bordkort også i samme stil.
Ønsker dere enn flott uke!

Materialliste:
Bazzil Dusk og Stonehenge



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar