onsdag 2. mars 2016

Bruk dies til å lage Easel card

Hei igjen.
I dag har jeg et Easel card som jeg vil vise dere med en liten tutorial. Den er med en liten vri.
 Jeg har brukt en dies for å gi den en form, og her kan dere bruke hvilken dies dere vil for å lage forskjellige varianter.


Du starter med å kutte en bazzil i den størrelsen du ønsker. Husk at det skal være hele kortet.
Så bretter du det i to. Jeg brukte 15 cm bredde og 30 cm lengde. Men alt avhenger av diesen du velger å bruke.


Beklager litt mørkt bilde, men det er litt dårlig lys på hobbyrommet sent på kvelden.

Når arket er brettet i to, fest så diesen du ønsker å bruke til arket. Jeg har festet det med Wasi tape fordi det holder godt nok, og er enkelt å fjerne igjen uten at det skader arket.
Pass på at den diesen ikke skjærer gjennom hele arket, da får du to løse deler. Som du ser på bildet, så stikker nederste del av diesen utenfor arket der hvor det er brettet dobbelt, da beholder jeg bretten som er midten av kortet.
Jeg har valgt å ha forsiden av arket brettet inn, for da synes rett side på bazzilen på innsiden av kortet, og på forsiden skal man sett et nytt ark.
Kjør diesen igjennom maskinen. Det kan hende du bør kjøre den et par ganger, for arket er jo dobbelt.



Preg den siden som skal være først på kortet på midten, og kutt av en liten del i kanten. Det vil variere litt etter hvillken dies du bruker.  Kjør ut et enkelt ark med den samme diesen en gang til. Da vil du sitte igjen med dette:


Ta dobbelsidig tape på den klaffen som er brettet og klippet, og lim på 
den diesen du nettopp kjørte ut.

Da får du et kort som ser slikt ut.

Hvis du ønsker å farge kantene med Distress ink - gjør det før du limer sammen. 
Jeg glemte... men det gikk å fikse.
Da er du klar til å pynte kortet slik du ønsker:)

Her ser du hvordan jeg løste det.


Teksten på innsiden er festet med limputer for å bygge i høyden, og sammen med en liten rose, sørger det for at kortet holder seg stående brettet opp.


Forsiden. Her har jeg brukt en hjerte dies som jeg synes passet bra. Fint å bryte opp formene litt.


Innsiden brettet helt opp. Har festet en blonde i midten pga bretten.


Ønsker du å lage plass til å skrive en hilsen, kan du sette et hvitt ark på baksiden


Håper du ser på diesene dine med nye øyer, kanskje kan noen brukes til et easel card. Her kan du bruke runde, ovale eller firkantet dies. Slå deg løs:)
Det var alt for denne gang. Ha en flott dag videre.

Materialliste:
Dies - du kan f.eks bruke denne - Spellbinders - Labels 34
Sløyfebånd og perlebånd
Purewhite Osteklut
Til å lime kortet med har jeg brukt:
På blomstene har jeg også brukt Glue dots







2 kommentarer:

  1. Et nydelig kort ! og tusen takk for tutorial.
    Jeg har vært på kurs og laget dette en gang, men dette var veldig kjekt å ha liggende for det er så lenge siden at jeg nok hadde glemt det :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, så flott at du likte tutorialen. Veldig kjekt å være på kurs, man lærer alltid noe nytt:)

      Slett