onsdag 11. mai 2016

Enkelt brettekort til barnedåp med tutorial

Hei igjen. I dag vil jeg vise dere et enkelt brettekort som inspirasjon til utfordringen vi har gående.  Her skulle man ha tre bretter hvis du laget et kort.
Du rekker fortsatt å bli med... Fristen går ut 15 mai. Du kan lese mer og delta her. 



Synes dette er en fin brett selv om den er enkel. Man får vist fram arkene på en god måte, det er kjapt å lage. Noen ganger trenger man enkle, kappe kort i en fei. Her har jeg brukt de kjempesøte arkene fra Craft and You design - New baby born.

Man kutter bazzil til 27x15 cm. Så preger man på langsiden ved 4 - 10 og 16 cm. 

Så bretter du ned pregene godt. Start med å brette den som er på 16 cm inn mot enden til høyre, den ved 10 cm mot venstre og den på 4 cm mot høyre igjen.  Bruk en bone folder for å få skarpe bretter.
Da skal det se slikt ut:




Så skal man kutte til panelene man vil bruke og de skal måle slik:
2 paneler a 3,5 x 14,5 cm
4 paneler a 5,5 x 14,5 cm
2 paneler a 10,5 x 14,5 cm

Hvis du skal bruke et sløyfebånd for å holde kortet sammen, så lønner det seg å lime det fast under første panel.

Sånn, da er det bare å pynte slik du ønsker. På baksiden har jeg ikke limt sammen mønsterarket i toppen, for da fikk jeg satt inn en stor tag. Da får du mer plass å skrive en hilsen på. Tagen er 10 cm bred og 16,5 cm høy.

Alle kanter har jeg rufset litt og påført Distress Ink - vintage photo. På det første panelet har jeg brukt mange blomster fra Prima og Wild Orchid craft og noen halvperler. Blomstene har fått litt glitterlim fra Stickleys.



Jeg har også brukt to hjerte jeg hadde til overs fra Blue Fern Studio chipboarden 
som jeg hadde på layouten min på mandag. Et forann og et inni.
Nå har jeg embosset den med hvitt og Opeque Finish fra Zing, og så hatt på litt Oceanic 
crushed glass glitter.  Må ha litt bling på et babykort.


Helt brettet ut ser kortet slik ut. Har satt inn en liten stork, og stemplet litt. Blomstene i treet på hovedpanelen har jeg pyntet med halvperler og en liten blomst.


Og baksiden ser slik ut. 


Håper dere ble inspirert til å bli med på utfordringen vår:)
Tusen takk for titten, og så sees vi kanskje fredag. Da har jeg et nytt innlegg. 

Materialliste:

Blomster fra Prima  og Wild Orchid Craft
Hvitt sløyfebånd
Stempler fra Kort & Godt 

2 kommentarer:

  1. Dette var da helt nydelig Bente! Flott kort med enkel men spennende brett. Tusen takk for tutorialen, dette må prøves. :D

    SvarSlett
  2. For en herlig tutorial :) Dette må absolutt prøves!

    SvarSlett