mandag 3. oktober 2016

Et lite fuglehus med Bird Crazy

Det er bedre med en fugl på hånden enn ti på taket. 
Enda bedre er det med en fugl i fuglehus som du har pyntet selv:)

Her er et mitt lille fuglehus som jeg har dekorert med de nye arkene fra Prima.


Fuglehuset er først grunnet med hvit Amsterdam acrylmaling, før jeg limte på arkene med Mod Podge. Jeg har målt fuglehuset og tegnet meg opp en mal for for og baksiden.

Jeg grublet litt over hvordan jeg skulle få til hjertet i midten, men så hadde jeg en dies som passet. Først så laget jeg hull til pinnen, så la jeg diesen med skjæresiden mot meg ned over hjertet på boksen, med wasitape på med limet mot meg. Når jeg tredde arket inn på pinnen og trykket ned på boksen, festet diesen seg perfekt.
Jeg var veldig fornøyd med den ideen, for det fungerte perfekt.


Alle kanter er rufset og etter at de var festet til boksen, har jeg tatt litt hvit gesso på alle kanter.
Blomstene er festet slik at de dekker hjørnet og går litt rundt veggen.

Inne i huset sitter en liten Crazy bird:) Den malte jeg med de nye vannfargene fra Prima. Metallic Accent - helt utrolig hvor fint skinn det er i de fargene. Disse fargene har jeg blitt veldig glad for.


På baksiden er det et lite sitat som passer til teksten på fronten. Denne diesen som jeg har brukt her fra Sizzix er en av mine favoritter, og det er flere varianter av labels i pakken.



Fuglen inne i huset har jeg klippet litt til så den skulle få plass og limt fast med en limpute.

Tauet som er på toppen av taket, har jeg farget med en av de nye sprayene til Tim Holtz fordi jeg syntes det tauet som var der ble for lyst mot det mørke taket.


Det var alt for i dag. Håper at du ble inspirert til å gi deg i kast med et lite fuglehus. 
De ligger å venter på deg i butikken.

På onsdag er jeg tilbake, og da har jeg også en tutorial:)
Ønsker deg en flott uke!
Bente-Heidi

Material liste:
Fuglehus
Tim Holtz Distress mica spray - antiqued bronze
Stempler fra Papirdesign











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar