onsdag 9. november 2016

Origamiboks med pepperkaker


"Hei igjen alle sammen:) 
Nå er det jammen min tur til å få lov å blogge litt for dere igjen. Det er like spennende hver gang! 
Jeg bestemmer meg ofte på forhånd hva jeg skal lage, men halvparten av gangene er det ferdige produktet noe helt annet enn det jeg egentlig begynte på. Det er noe av det jeg liker aller best med å være kreativ, veien blir til når man går!

I dag har jeg laget en orgigamiboks med pepperkakemotiv. Det er søt liten boks som egner seg godt til små gaver, gavekort, pengegave, godteri og kanskje til og med pepperkaker? Inni boksen har jeg laget en liten tag til å skrive på. 



Boksen er enkel å lage, man trenger et bazzil, to mønsterark og Evt et motiv. Det ene mønsterarket brukes i sin helhet til selve boksen, bazzil og det andre mønsterarket, samt motiv, brukes på lokket. 
Jeg har brukt et mønsterark som er i tykkeste laget, og boksen har lett for å sprekke når man bretter den ut da, men det gikk fint med litt forsiktighet. 

I videoen under viser jeg hvordan jeg lager en slik boks. Her bruker jeg andre, tynnere ark som er mer egnet for origamibretting. 
Håper dere liker den og prøver selv. 

Ha en fantastisk dag alle sammen! 
Klem fra Karianne 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar