fredag 17. mars 2017

Lek med nye Oxide Ink



I dag har jeg lekt med Oxide ink på hvit kartong, og laget et enkelt kort av resultatet. 


Det morsomme med Oxide ink er at det oppfører seg både som blekk og pigment på en gang. Og når det tørker, får det en kalkaktig overflate, som ikke smitter. 


Det finnes mange måter å bruke oxide ink på, jeg har valgt å stemple på teflonmatta mi (Craft cheet) og spraye med vann til blekket perler seg, for så legge arket over og la vannet blande farger renne fritt. Jeg gjør dette i flere lag, og tørker med varmepistol i mellom hver gang. 
Fordi det er pigment i disse fargene, kan man legge gul på toppen av blå, uten at det blir grønt, helt genialt! 



Det er en ting som er viktig å huske på.... hvis man få farge fra en annen pute på stempelputen, vil det aldri gå av igjen, så vær forsiktige å ikke dra fargene i hverandre når dere stempler på teflonmatta f.eks. 


Det er mye fint å lage med disse nye, fantastiske fargene. Jeg har valgt å lage en fargerik bakgrunn, samt en litt mindre fargerik bakgrunn til å stemple katt og kylling på.  
Jeg har laget kortet enkelt, for at effekten av fargene og mulighetene de gir, skal komme godt frem.

Har du lyst til å prøve? Kom på mixed media kurs førstkommende onsdag i butikken da vel:) 

Materialliste:
Hvit kartong til dekorere med blekk(https://www.scrappiness.no/categories/bazzillkartong)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar