fredag 22. september 2017

Art journal og gel press


Hei,

I dag er det fredag og "Stempelscrapmessen" starter på Lillestrøm.  Scrappiness er der med butikken, og jeg gleder meg til å være med i butikken der på lørdag og søndag.

På messen skal Scrappiness ha flere demoer - her er det mye forskjellig å glede seg til. 
Det er noe for enhver smak og stil:) 


Jeg er så heldig at jeg skal vise hvordan du kan bruke gel press, og her kommer noen smakeprøver på hva jeg har laget den siste uken. Jeg var på kurs med Kate Crane tidligere i høst, så min måte å bruke gel press på er veldig inspirert av hennes måte å gjøre det på.

Det som er fint med gel press er at du kan bruke den på flere måter, og du har et hav av muligheter. Her er det bare å prøve seg fram, du får din egen måte å gjøre det på etterhvert.

Her er to sider som jeg har laget i min mini art journal. 


Siden er bygget opp av mange tynne lag med gel trykk, så er det stemplet litt og doodlet litt. Jenta på det øveste bilde kommer fra et ukeblad,  mens damen under og teksten er fra Tim Holtz.



En sånn liten mini journal er egentlig veldig fin å jobbe i. Det er et fint format og du får testet ut nye teknikker på en liten side.


Du har mange valg når det gjelder å pynte en side i journal boken din. Her har jeg brukt utlipp fra et magasin  - ferdig kjøpt fra Tim Holtz eller som under kjøpt på nett ark for utklipp fra forskjellige kunstnere. 



Da vil jeg ønske dere en god helg, og kanskje treffes vi på messen? Klem Bente-Heidi



Material liste
Akryl maling fra Dylusion, Diana Wakley og Amsterdam







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar