fredag 1. september 2017

ATC-serie med Gel Press bakgrunn

Hei alle sammen! 
Ukens siste innlegg fra meg, og jeg har lovet dere at dere skulle få se at jeg bruker printa jeg laget med Gel Press plater på videotuorialen fra onsdag. 


Som dere vet er det ingen trykk som blir like, men man kan lage fler i smame fargeoppbygging og mønsteroppbygging, så vil man kunne lage fler som kan brukes i serie eller på et kort med mange sider. 
Jeg har valgt å lage en serie med ATC (Artist Trading Card) denne gangen, og kunne dermed klare meg med et trykk som jeg skjærte opp til rett størrelse. 


Jeg fant motiver og tekst fra Dylusions jeg ønsket å bruke på ATCene, og stemplet opp, fargela med Chameleon fargeblyanter, klippa ut og fant et Bazzilark som passet med fargene på motiv og bakgrunn. 


Jeg ELSKER stemplene fra Dylusions! De er renkle i streken, men så morsomme og fulle av liv. De åpner for masse bruk av farger, noe jeg ser på som et stort pluss. De er også egnet til å bruke med både stempelsverte og maling, og er derfor perfekte til Gel Press bruk. 


Chameleon fargeblyantene er helt magiske å fargelegge med. Jeg liker å skyggelegge, men det krevet et bredt spekter av farger for å få et resultat jeg blir fornøyd med. Og det er nettopp det Chameleon har! og uten at fargeskrinet er altfor stort og dyrt heller. Fargene er nemlig todelt, den ene enden har en farge, og den andre enden har en matchende farge, som er velegnet til å blende i hverandre. Fargene er godt pigmentert, og blir fine enten man farger løst eller hardt. Fordelen er at man ikke MÅ farge så hardt for å få frem en sterk klar farge. 

Og sist men ikke minst, Gel Press plater er din nye bestevenn hvis du ønsker å lage egne bakgrunner og mønsterark. 

Ha en super helg alle sammen! 
Vi sees igjen om en liten stund;)
Stor klem fra Karianne


Materialliste


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar