onsdag 11. april 2018

Ryggsekk av papirpose til konfirmant med tutorial.



Hei!

Papirposer kan brukes til så mye.
Jeg har laget en ryggsekk, som jeg har pyntet til en konfirmant.
Den kan fint pyntes med jakt og fiske som tema, eller en litt mer rosa variant.
Det fine med papirposen er jo at den kan inneholde en gave også.






Du starter med en papirpose. Min pose målte ca 4 7/8" x 8 3/4".
Score og brett på 7".







Bunnen bretter du ned, så den blir flat. Det skal limes paneler på.
Dersom det er høydeforskjell på bunnen,
retter du det opp ved å lime panelene likt i bunnen utenpå.
Da vil ikke det synes.







Klipp av kun fronten og sidene på posen ved 7" der du brettet.
 
Da er det bare baksiden igjen som er hel lengde,








Lag to paneler i mønsterark som måler 4 7/8" x 7".
Panelet som skal være bak har to bånd som seler.
Båndene måler 13". Du trenger to stk.
Skjær to hull ca 1/2" inn fra kanten og opp fra nedre kant.








Tre båndene gjennom hullet og lim de fast på baksiden.








Lag to hull på toppen av panelet med samme mål inn fra kanten som nede.
Sett på splittbinders forfra og fest bak.
Pass på at selene er litt løse, så de ser ut som reimer.








Jeg har valgt å lage sømmer oppe og nede på arket, med hvit gel penn.
Så svertet jeg kantene med Distress ink Faded Jeans.
Da kan panelet limes på bak








Fronten er også svertet med Distress ink Faded Jeans og hvite streker med gel penn.
Lim det på fronten.










Til lokket trenger du to paneler som måler 4 7/8" x 3 1/4".
Bruk en hjørnepunch nede på fronten.
Sjekk motivet foran og bak på lokket før du kutter av hjørnene:-)
Svert kantene.








Lag to nye hull nederst på lokket litt lenger inn fra kanten enn bak ca 1".
 Lim fast lokket i den lille toppen på posen. Monter selene med splittbinders.
Lim så den andre toppdelen på bakpå, så det blir et lokk.
Jeg har brukt to små biter med borrelås under lokket for å feste det til frontpanelet.








Da er sekken klar for pynting.
Jeg har pyntet min til en konfirmant gutt.








Slik ble baksiden.


 







Lykke til med ditt nye prosjekt!



Klem fra Kristin






-MATERIALLISTE-

Distressink: Faded Jeans, Black Soot





2 kommentarer:

  1. Så stilig!!!! Og hverken vanskelig eller tidkrevende. Tusen takk for inspirasjonen og tutorialsen

    SvarSlett
  2. Så hyggelig at du likte den. Ja veldig enkel å lage. Lykke til med din:-)

    SvarSlett